- Žádosti o informace
- Příjem žádostí a dalších podání
- Opravné prostředky
- Sazebník úhrad za poskytování informací
- Formuláře
Žádosti o informace
- Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:Po 8-12 13-17
St 8-12 13-17 - Telefonické podání: + 420 283 981 065
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@obecbast.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Bašť, Obecní 126, 250 85 Bašť
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v *Obci, Ulice č.p. v*úředních dnech a hodinách:
Po 8-12 13-17
St 8-12 13-17
Telefonické podání: + 420 283 981 065
Poštou na adresu Obecní úřad Bašť, Obecní 126, 250 85 Bašť
Elektronicky na e-mail: ou@obecbast.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: krhbtu3
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
– do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřadě
- Poštou na adresu Obecní úřad Bašť, Obecní 126, 250 85 Bašť
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní úřad – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Formuláře
- Vzor žádosti o poskytnutí informace
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- Vzor licenční smlouvy
- další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu